logo [vc_empty_space height="38px"]

فروشگاه اینترنتی زرناب

[vc_empty_space height="18px"] محصولات زرناب جمع آوری شده از سراسر ایران از بهترین کشاورز ها و با بهترین قیمت، با خرید محصول تازه و ارگانیک در حفظ سلامنی خود کوشا باشید [vc_empty_space height="31px"] [vc_empty_space height="26px"]
crm@zar-nab.ir
+989197535470

آشنایی با نهال زرشک و کاشت آن

آشنایی با نهال زرشک و کاشت آن

نهال زرشک به دلیل کاشت آسانی که دارد، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ترکیب زرشک با غذاهای گوناگون باعث شهرت آن شده است که البته خواص و فواید زرشک را هم نباید نادیده گرفت. شرایط آب و هوایی، نوع خاک و میزان آبیاری همگی جزء عواملی هستند که باعث می‌شوند نهالی مانند زرشک بتواند رشد خوبی را طی کند. در ادامه بیشتر در این مورد با شما صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با نهال زرشک و کاشت آن

آشنایی با نهال زرشک و کاشت آن

نحوه کاشت نهال زرشک

معمولاً کاشت نهال زرشک را در مناطق معتدل و نیمه خشک ‌می‌توان دنبال کرد. برای کاشت درخت زرشک شما باید از اواسط پاییز تا اواسط فصل زمستان را مناسب بدانید؛ چراکه درختچه در این پروسه زمانی، رشد بهتری را تجربه می‌کند.

خاک اگر حاصل‌خیز و مناسب باشد، قطعاً نتیجه پایانی کار یک نتیجه خارق‌العاده خواهد بود. برای کاشت نهال باید گودال‌هایی را حفر کنید که عمق آن‌ها نه زیاد و نه کم باشد. اگر نور مناسبی به نهال بتابد، قطعاً رشد خوب و قابل قبولی را می‌توان انتظار داشت و در این بین، فاصله بین نهال‌ها را هم نباید نادیده گرفت.

فاصله‌ای که مناسب باشد ۳ در ۴ یا ۴ در ۵ است که البته باید برای کشب آبی این فاصله را مدنظر داشته باشید. برای فاصله دیمی هم عمدتاً فاصله ۷ در ۷ یک فاصله مناسب و ایده آل به نظر می‌رسد. شما این اختیار را دارید که در باغچه هم به کاشت این نهال اقدام کنید. برخی از مردم نهال مورد نظر را درون گلدان هم قرار می‌دهند و بعد از اینکه گیاه به حد استاندارد رشد خود می‌رسد، آن‌را به باغچه انتقال می‌دهند. این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی اگر باغچه را برای کاشت این نهال در نظر می‌گیرد، نباید وجود گودال به عمق ۵۰ سانتی‌متر را نادیده بگیرید. برای پروش نهالی مانند زرشک، نور مناسب و آبیاری مناسب دو معیار و شرط اساسی به شمار می‌آیند.

نحوه کاشت نهال زرشک

نحوه کاشت نهال زرشک

بهترین خاک برای کاشت این نهال، اسیدیته ۹ با بافتی نرم و سبک است. برای آبیاری نهال هم بهترین زمان ساعت اولیه روز است که در سال اول هر هفته ۱ بار کافی خواهد بود. این نکته را بخاطر داشته باشید که در فصول سرد سال، آبیاری کمی مورد نیاز است که البته همه‌چیز موقعیت جغرافیایی و خاک درختچه بستگی دارد.

بیماری های نهال زرشک

نهال زرشک برای اینکه تبدیل به درخت بشود، ممکن است با آفات و بیماری‌های زیادی روبرو شود که شما باید با این بیماری‌ها آشنا باشید تا به جلوگیری آن‌ها اقدام کنید. یکی از رایج‌ترین آفاتی که وجود دارد، زنبور سرشاخه خوار نام دارد. این آفت به شاخه‌های جدید درخت آسیب جدی وارد می‌کند. در سال‌های ابتدایی کاشت هم عمدتاً شته یکی دیگر از آفت‌هایی است که رؤیت می‌شود که با استفاده از سموم گیاهی این بیماری از بین می‌رود.

کرم برگ‌خوار را به عنوان یک آفت جدی نادیده نگیرید؛ چراکه محصول درخت را هدف قرار می‌گیرد و آن را می‌خورد. پروانه تخم انگشتری را هم فراموش نکنید؛ زیرا از برگ درخت تغذیه خود را تأمین می‌کند که سموم فسفر‌دار این آفت را از بین می‌برد. اگر بخواهیم بدترین نوع آفت را نام ببریم، می‌توانیم به پروانه ابریشم باف اشاره کنیم که به مرور درختچه را کاملاً لخت می‌کند.

سخن پایانی

در مورد نحوه کاشت نهال زرشک و رسیدگی آن با شما صحبت کردیم. بهتر است بدانید که این نهال به دلیل بازدهی خوبی که دارد، می‌توان انتخاب مناسبی باشد. در فروشگاه اینترنتی رزناب، شما مرغوب‌ترین زرشک را با قیمت مناسب خریداری کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین سایت در ارتباط باشید.

محمدرضا دهقانی
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام:
ایمیل
وب سایت